من و سئو

مطالبی در مورد اشتباهات و کمبود های وبمستران در بحث سئو.

من و سئو

مطالبی در مورد اشتباهات و کمبود های وبمستران در بحث سئو.

مدت زمان زیادی است که مفهوم بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو (SEO) بر سر زبان طراحان و صاحبان سایت ها افتاده است، اما به تازگی مفهوم مجزا اما وابسته، با نام SMO به این حوزه وارد شده است که حائز اهمیت می باشد.

ُSMO مخفف عبارت Social Media Optimization و به معنای بهینه سازی سایت ها برای شبکه های اجتماعی می باشد. در راهکارهای SMO, طراحان و مدیران وب سایت ها طراحی وب سایت خود را بگونه ای بهینه سازی می کنند تا بتوانند ترافیک کاربران شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، پینترست و ... را به سایت خود راهی کنند. حتما می پرسید چگونه این کار ممکن است؟!


با یک مثال این موضوع را شرح می دهیم؛ به احتمال زیاد لینک هایی را که کاربران از سایت های مختلف در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک به اشتراک می گذارند (share) دیده اید. وقتی چنین لینک هایی به اشتراک گذاشته می شوند، شبکه های اجتماعی برای نمایش لینک ها به صورت پست، ساختارهای مشخص و تعریف شده ای برای خود دارند که نخست همگی یک شکل و یک دست باشند و دیگر در کمترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات را به بیننده های پست ها انتقال دهند. مثلا تیتر آن صفحه را بصورت لینک می گذارد و همراه آن توضیح مختصر (Description) و عکس مرتبط با آن سایت را به اشتراک می گذارد و مثال هایی از این دست.

حال تصور کنید که سایت خود را با شبکه های اجتماعی سازگار نکنید. در اینصورت موقع اشتراک لینک سایتتان، توضیح اشتباه و عکس بی مربوطی از محتوای ساییتان به کاربران ارائه شده و باعث می شود تا کاربران از کلیک کردن به آن امتنا کنند.

می توان اینگونه بیان کرد که شبکه های اجتماعی برای سایت شما یک ویترین و پیشخوان کاملا رایگان هستند و کاربران سایت شما نقش فروشنده یا ویزیتور را بازی می کنند. در واقع خود کاربران، کابران دیگر را به سایت شما جذب می کنند. اگر شما بتوانید سایت خود را در این ویترین به شکل بهتری به نمایش بگذارید، مشتریان یا همان کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنید. به هر اندازه در این کار موفق تر باشید، به همان میزان نیز کاربران و درآمد بیشتری دارید.